torsdag 14 februari 2019

Indien 14/2

Så kom då vår sista dag i Indien.
Fyra veckor har gått förvånansvärt fort.
En ayurvedaläkare, Dani, finns på hotellet och duktiga massörer. Jag har fått tretton massagebehandlingar och min onda rygg har aldrig vari bättre på minst femton år. Blodtrycket har gått ner så jag har minskat lite på medicinen.

Sol och bad har givit lite färg. Trots det är jag inte så brun. Det beror på att jag föredrar att ligga under solparasollet på stranden.
Dessutom har solhatten ofta legat över ansiktet för att inte alla försäljare ska dyka på mig hela tiden. Dom gör ju bara sitt jobb men ibland blir man lite trött på dom.

Vissa skulle kunna platsa på Dramaten. De är så glada och trevliga tills man nekat handla. Då börjar tårarna spruta och en ledsen hund har ingen chans att konkurrera med den blicken.

 Vi har hämtat sista kläderna hos skräddaren.

Efter en mycket hård fight med resväskan blev den vederbörligen hopsurrad med spännband.
Två stinna handbagage medföljer också. Får nog be till högre makt, hålla tummar och tår och se spröd ut om jag ska få detta genom incheckningen.





På kvällen blir det "special night" på Bistro. Återkommer om det.

Kl. 22.53 Indisk tid.
Vår avskedskväll på Anitha,'s Bistro blev fantastiskt fin.
Två Indiska dansöser framförde flera fantastiska danser innan middagen.
Anitha bjöd på en Gin och tonic.
Maten var som vanligt fantastiskt god. Tandoori med morotsris och bröd. Till dessert blev det chokladmousse.
Ett glas rött passade fint.
Vid kvällens vanliga stund på balkongen fick den sista skvätten vin i kylen slinka ner.



Tack Anitha, Yousuf, Koval am och Indien för denna gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nytt år och nya möjligheter 2024

Efter en tids uppehåll från målandet känns det nu inspirerande igen. Testar lite nya tekniker och det är alltid spännande. ...