fredag 29 maj 2020

Sol och värme

Äntligen! Solen skiner och sommarvärmen har kommit. Hoppas den är här för att stanna.
Det är en glädjens helg som stundar. Inte bara är det Mors dag utan det har hänt så positiva saker den gångna veckan. Eftersom det inbegriper fler personer än mig nöjer jag mig med att uttrycka min glädje på detta sätt.


I stugan går planeringen framåt. Åke har kommit en bra bit på väg med förrådsbygget som också innefattar en till gäststuga. En ny våningssäng med extra bredd ska införskaffas. När det är klart ryms både familj och vänner som kommer på visit.

Blommorna spirar och det blir allt mer spännande att se vad som kommer upp.

Trots alla restriktioner denna tid finns det mycket att glädja sig åt.
Nu blir det läge för lite gjutning av cementfigurer, måleri och lite snickerier. Kanske blir det också några skriverier och berättelser som kommer på pränt. Vem vet.



Favoriter som kommit med ner till söder är italienska krukan och den fina cementkulan som jag fick av Monas vän Eva.
Den kommer att få en bättre hedersplats och presenteras med en bättre bild när jag fixat klart.

Trevlig helg!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nytt år och nya möjligheter 2024

Efter en tids uppehåll från målandet känns det nu inspirerande igen. Testar lite nya tekniker och det är alltid spännande. ...