lördag 13 juni 2020

Försommarkväll


En härlig försommardag i stugan har övergått till kväll. Det har varit varmt och skönt, nästan 25 grader i skuggan. Ett dopp i Södersjön gav välbehövlig svalka. 



Rabatterna har börjat lysas upp av olika växter och efter en rejäl tur med vattenkannan poppade det upp fler pigga och färgglada blommor. 

Värmen gör det svårt att sova och jag sätter mig på altanen. Där är det lagom svalt och det är skönt att sitta i egna tankar en stund. Det har varit ett händelserikt år hittills med många olika ingredienser. Att få reflektera i lugn och ro på alla intryck är välgörande. 



 Beundrar också mitt försök till att bygga ett utekök, eller om man ska vara korrekt, en arbetsbänk. Har fått lov av maken att rota bland byggvirket som han använder för att bygga gäststuga. Lite hjälp har jag fått med att såga till plankorna. Design, skruvande och lasering mm har jag dock fixat själv. Eftersom det är lite mörkt ute i skrivande stund kan jag också se hur belysningen fungerar. Ett roligt försök till att få ihop något med hammare, sandpapper och skruvdragare. 

Nu är det nog dags att göra ett försök att kontakta John Blund igen. Hoppas han är på G.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nytt år och nya möjligheter 2024

Efter en tids uppehåll från målandet känns det nu inspirerande igen. Testar lite nya tekniker och det är alltid spännande. ...