onsdag 11 september 2019

Livet är som en berg och dalbana




Jag hör till optimisternas skara. Har barnasinnet kvar och gläds åt det lilla i tillvaro.
Fotar med frenesi både stort och smått.
Trots det kan det av och till dyka upp mörka moln på livets himmel.
Insikten om att man kan lyfta sinnet med färgskalans metod är till god hjälp men ibland måste man landa i missmodets först.
Till hjälp i att förstå relationernas mysterium kan man använda Numerologin. Det är förvånande hur accurat den prickar av vissa fenomen.
Det ökar förståelsen, men känslan får man ta itu med på annat sätt.
Kan säja att en påse chips, choklad och bra musik är ganska goda terapeuter.
Oftast löser också en god natts sömn en stor del av det negativa.
Jag måste lära mig att låta andra sköta sitt.
Jag kan bara bistå de som ber mig om hjälp.
Jag är levnadsglad, but sometimes life sucks.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nytt år och nya möjligheter 2024

Efter en tids uppehåll från målandet känns det nu inspirerande igen. Testar lite nya tekniker och det är alltid spännande. ...