lördag 28 november 2020

November 2020

 Så har då senhösten passerat och vinter är i antågande.
Vädret är fortfarande milt för årstiden. Det gör att de dagliga promenaderna för att få någon sorts motion blir rätt behagliga.
Modiga blommor sitter fortfarande kvar i rabatterna och gräset är grönt. 
Förra veckans biltur till stugan bjöd också på soliga vyer.
Lite ovanligt för en norrlänning i förskingringen. 



För en tid sedan fyllde jag jämna år än en gång. Av min underbara familj fick jag fantastiska presenter. 

Gåvan från mina älskade barnbarn, tre härliga små killar, rörde mitt hjärta. Jag fick ett äppelträd att plantera till våren. En fin symbolik i att få se både trädet och barnen växa.

Det har nog inte gått så många förbi att stjärnhimlen och universum hör till mina intressen. Till min stora överraskning fick jag utrustning för att kunna fota dessa himlafenomen på ett mer närgånget sätt.


Hoppas att inte grannarna anmäler mig för spioneri. Jag kommer att ta med det till stugan eftersom stjärnhimlen är betydligt mer synlig där än hemma i stan.
Det blir spännande att lära sig mer om att fota Andromeda, Plejaderna, Månen mm. Inställningarna på utrustningen är inte helt enkla men en utmaning är aldrig fel.

Jag är även tacksam för alla fina blommor, mobilsamtal och hälsningar som jag fått av släkt och vänner.

I morgon är det första advent så stjärnan för dagen är okomplicerad och hänger i fönstret. 
Juleljusen lyser upp I mörkret och piggar upp tillvaron. 


Program på TV, "Så mycket bättre," får avrunda dagen.

 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nytt år och nya möjligheter 2024

Efter en tids uppehåll från målandet känns det nu inspirerande igen. Testar lite nya tekniker och det är alltid spännande. ...