lördag 6 juli 2019

Stugan i Lidträsket

Så är vi tillbaka i sommarhuset.
Dotter med familj har stannat ett par dagar efter vår gemensamma roadtrip i norra Sverige.



När de åkt hem kom sonen och sonsonen och några dagar senare hans sambo och hennes familj.
Vilken lycka!
Maken och jag är överens om att lyckan ler emot oss just nu. Det är bara att passa på att njuta. Man vet aldrig vad livet har att erbjuda så man ska tillvarata varje fantastisk stund.
Eftersom jag är lite naiv eller snarare bejakar mitt inre barnasinne njuter jag av det vackra och positiva omkring mig.
Om man ska vänta bara på det storslagna kan man få längta länge.
Personligen känner jag passion för livet. Det finns så mycket att göra och glädjas åt. "Varför ska man gå i lera och sörja när man kan ha det glatt?" Eller var det tvärt om? Skit samma, jag föredrar glädjen.

Just nu är det familjen i fokus och det kommer alltid att vara så men man ska inte glömma allt annat som finns omkring en heller. Allt hänger ihop. Både i vår egen lilla värld och i det stora " Alltet.,"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nytt år och nya möjligheter 2024

Efter en tids uppehåll från målandet känns det nu inspirerande igen. Testar lite nya tekniker och det är alltid spännande. ...